معرفی کتاب /جامعه شناسی

شکل یک تصویر
معرفی کتاب /جامعه شناسی

مقدمه
جامعه شناسی یکی از مهم ترین علوم در عصر حاضر میباشد. امروزه با گسترش زندگی های شهری و افزایش جمعیت در سطح جهان اهمیت این علم بسیار بیشتر شده است. این علم یکی در دروس تدریس شده در رشته انسانی میباشد که به دلیل اهمیت خود تاثیر زیادی نیز در کنکور و دیگر آزمون ها دارد.
این اهمیت نیاز به یک منبع آموزشی مناسب را به وجود اورده هست.یکی ازگزینه ها موجود کتاب جامعه شناسی جامع انتشارات خیلی سبز میباشد.
معرفی کتاب
کتاب در ۴۰۸ صفحه تالیف شده و۱۶۳۳ تست را شامل میشود. طرح روی کتاب مثل تمامی کتاب های جامع مشاوران آموزش با طرحی از یکی از بزرگان در زمینه کتاب مورد بحث طراحی شده است.این فرد اگوست کنت فیلسوف بزرگ فرانسوی است.
طراحی کتاب سیاه و سفید بوده و تنها رنگ به کار رفته در آن بنفش است که برای بعضی تیتر ها و کادرها استفاده شده است.
درسنامه
درسنامه کتاب بسیار جامع بوده و دارای بخش های مختلفی بوده که در ادامه توضیح میدهیم:
۱.بخش توضیحات: دراین بخش به بیان مباحث اصلی میپردازد و پایه مسائل را بیان میکند.
۲.نمونه عینی: در این بخش به بیان یک مثال مربوط به توضیحات گفته شده در قبل پرداخته میشود. کاربرد آن را توضیح میدهد.
۳.خواندیم و دانستیم: در این بخش یک خلاصه بسیار کوتاه درباره مطالب بیان شده ارائه میشود.
بدلیل حجم بالای مطالب و شباهت در بعضی مباحث از دسته بندی مطالب و به صورت زیر مبحث استفاده شده است. همچنین از نمودارها و جدول های متعدد استفاده شده است که بسیار کارآمد هستند. یکی دیگر از مطالب مهم توضیح داده شده در کتاب بخش های بخوانیم و بدانیم از کتاب درسی است که سابقه طرح تست از انها نیز وجود دارد.
یکی از خلاقیت های به کار رفته در کتاب استفاده از پرسش و پاسخ بوده است. مجموعا نویسندگان کتاب به نکات ظریف داخل کتاب درسی توجه کرده و هیچ نکته ای از چشمشان پنهان نمانده است. همچنین برای زیباتر شدن کتاب از تصاویر نیز استفاده شده است. به طور کلی درسنامه کتاب بسیار جامع بوده و قطعا برای دانش آموزان فواید بسیار دارد.
بانک تست
۱۵۳۷ تست در کتاب به کار رفته است که به لحاظ دسته بندی به چندین و چند دسته تقسیم شده اند که به لحاظ یادگیری تمام خلا ها را پر کرده و دانش آموز را به بهترین شکل برای آزمون های پیشرو آماده میکند. به طور میانگین هر درس بین ۳۰ تا ۴۰ تست و درس های مهم تر حدود ۵۰ تا ۶۰ تست را در داخل خود شامل شده اند.
انواع دسته بندی تست ها:
۱.تست های حافظه ای : این تست ها علاوه بر نیاز به تسلط مفهوم درس نیاز به بخاطر سپردن بعضی نکات نیز دارند.
۲.تست های کنکاشی : این تست ها نیاز به خواندن عمقی و دقیق همه چیز برای پاسخگویی دارند.
۳.تست های مفهومی : این تست ها دارای مفهومی نزدیک به مثال های کتاب هستند و برای پاسخگویی به آنها باید به خط به خط کتاب درسی تسلط داشت و مطالب مورد نیاز را از درون انها استخراج کرد.
۴.تست های ترکیبی : این نوع تست از ترکیب ۲ یا چند موضوع مختلف ساخته شده اند وبرای پاسخگویی باید به تمامی مسائل کتاب تسلط داشت تا بتوان مسائل ترکیبی را به خوبی استخراج و حل کرد.
در پایان بانک تست نیز ۲ کنکور ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به همراه پاسخنامه تشریحی قرار داده شده است .
پاسخنامه
پاسخنامه تشریحی کتاب یکی دیگر از نقاط قوت کتاب است. تمامی سوالات به طور کامل توضیح داده شده اند. تمامی گزینه ها به طور کامل توضیح داده شده اند. یکی از نکات مثبت پاسخنامه شناسنامه دار بودن سوالات است. درکنار سوال ، صفحه مربوط به آن در کتاب درسی مشخص شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.