معرفی کتاب/عربی

شکل یک تصویر
معرفی کتاب/عربی

معرفی کتاب
‌‌عربی به عنوان یکی دروس اصلی کنکور انسانی نیاز به آماده سازی مناسب و کامل دارد و این موضوع اهمیت داشتن یک منبع کامل و دقیق را دو چندان میکند. یکی از گزینه ها برای دانش آموزان انسانی کتاب عربی جامع عمار است. کتاب توسط انتشارات قلم چی طراحی و به چاپ رسیده است. نامگذاری جالب کتاب به نام نویسنده آن عمار تاج بخش برمیگردد. کتاب در ۵۳۲ صفحه تالیف شده است. برای قالب بندی کتاب از رنگ ها و طرح های مختلف استفاده شده است و بر خلاف بقیه کتاب های قلم چی این سری کتاب دارای قالب جدید و جذاب است. کیفیت چاپ کتاب بالا بوده و از کاغذ باکیفیتی برای چاپ آن استفاده شده است.
‌‌درسنامه
درسنامه کتاب به صورت خلاصه بیان شده است و فقط به صورت سطحی مطالب را به صورت ابتدایی بررسی کرده است و نمیتواند به تنهایی به عنوان یک منبع مستقل عمل کند و نیاز به یک درسنامه کامل در کنار خود دارد. برای درسنامه از سبک طبقه بندی استفاده شده است و با استفاده از جداول و نمودارها سعی شده است مطالب ساده سازی شوند و بخاطر سپرده شدن مطالب ساده تر شود. در ابتدای کتاب بخشی وجود دارد که به مرور مطالب متوسطه اول پرداخته است و بخش هایی که ممکن بوده که مورد نیاز باشند توضیح داده شده اند. بعد از آن درسنامه پایه دهم ، یازدهم و دوازدهم قرار گرفته است.
در ابتدای ۷ درس از کتاب نکات مشاوره ای قرار گرفته است که دانش آموزان میتوانند از آنها استفاده کنند. یک نکته منفی دیگر کتاب نبود بخش واژگان داخل کتاب است و دانش آموزان باید این بخش را از منابع دیگر تامین کنند. همچنین در انتهای کتاب دو درسنامه برای بخش های تحلیل صرفی و ضبط الحرکات قرار دارد.
‌تست و پاسخنامه
تست های هربخش کتاب بلافاصله بعد از درسنامه قرار گرفتند و از ۸ بخش تشکیل شده اند:
۱. واژگان
۲. تعریف لغات
۳. قواعد
۴. ترجمه مفهوم
۵. الحوار
۶. درک مطلب
۷. تعریب
۸. ظبط الحرکات
بر اساس همین دسته بندی سعی شده است در هر درس تمامی مباحث تا حد مناسبی مورد بررسی قرار بگیرد وکتاب تا حد زیادی موفق بوده است.در پایان هر فصل نیز بخشی به نام آزمون های سخت به نام برای دانش آموزان سر سخت قرار دارد که دارای سوالات سطح بالاتری برای دانش آموزان قوی تر است و میتواند نیاز آن هارا برطرف کند. در انتهای کتاب تست های تحلیل صرفی و ظبط الحرکات با تعدادی مناسب قرار گرفته اند و میتوانند دانش آموزان را به خوبی برای این دو مبحث آماده کنند. تست های کتاب علاوه بر دسته بندی بر اساس مبحث ، دسته بندی بر اساس میزان دشواری هم دارد. تست ها بر اساس دشواری با سه رنگ آبی ، سبز و قرمز دسته بندی شده اند. در اخر کتاب نیز۴ آزمون سراسری قرار دارد. ۹۸ و ۹۹ داخل و خارج کشور.
یکی از نکات بسیار مثبت کتاب ، وجود پاسخنامه تشریحی و دقیق آن است. در این بخش علاوه بر بررسی دقیق و کامل سوالات ، بخش هایی نیز قرار داده شده اند که نکاتی قرار داده شده اند که برای حل سوال کاربرد دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.