معرفی کتاب / ادبیات

شکل یک تصویر
معرفی کتاب / ادبیات


درس ادبیات که در دو رشته ریاضی و تجربی تدریس میشود ، در رشته انسانی با نام علوم و فنون ادبی شناخته میشود که البته سطح بالاتری از مطالب رشته ریاضی و تجربی دارد. در این کتاب علاوه بر مباحث مشترک سه رشته مباحث اضافی تر نیز وجود دارد به عنوان مثال سبک شناسی .
یکی از منابع موجود در این زمینه کتاب علوم و فنون ادبی جامع قلم چی است. این کتاب در ۴۷۲ صفحه توسط تیم مولفان قلم چی تالیف شده است و شامل ۲۰۰۰ تست تالیفی و سراسری است.
طرح روی جلد کتاب بسیارساده ولی همچنان مرتبط با مبحث انتخاب شده است. لحن داخلی کتاب کاملا جدی است و از لحن رسمی استفاده شده است. برای طراحی قالب داخلی کتاب از رنگ های طوسی و آبی استفاده شده است که سبک رایج مورد استفاده در کتاب های قلم چی است. چینش قالب داخلی کتاب به این صورت است که ابتدا درسنامه هر فصل قرار گرفته است در ادامه تست های آن بخش و در انتها کتاب پاسخنامه تشریحی قرار گرفته است.
درسنامه
درسنامه کتاب به بررسی دقیق و کامل تمامی مباحث پرداخته است و همچنین با ارائه مثال های آموزشی پرشمار باعث یادگیری کامل و دقیق تمامی مباحث توسط دانش آموزان شده است. درسنامه هر فصل کتاب به چند بخش تقسیم شده است بعد از توضیح مطلب تست های آن بخش قرار گرفته است همچنین استفاده پر تعداد از نمودارها و جداول نکته مثبت دیگر کتاب است. این موضوع باعث یادگیری بهتر و طبقه بندی شدن اطلاعات در ذهن دانش آموزان میشود و با توجه به حجم مطالب حفظی کتاب نکته مهمی به حساب می آید.
بانک تست و پاسخنامه
همان سبک رایج قلم چی دربخش دسته بندی تست ها در این کتاب هم مورد استفاده قرار گرفته است.
برای هر زیر موضوع با توجه به میزان اهمیت و درجه سختی آن تعدادی پیمانه قرار داده شده است.
پیمانه های موجود در این کتاب بین 10 تا 20 تست را شامل میشوند. این موضوع باعث توزیع بهتر تست ها شده و همچنین کار را برای دانش آموزان برای مراجعه به مباحثی که در آنها ضعف دارند راحت تر کرده است.
نکته دیگر بخش تست های کتاب وجود شناسنامه برای تست ها است. یعنی هر مشخص شده هر تست به طور دقیق از کدام بخش طرح شده است و اگر تست در آزمون های کانون بکار رفته ، تاریخ ازمون قید شده است و اگر در کنکور سراسری استفاده شده است، سال کنکور ذکر شده است. در انتهای هر فصل کتاب آزمون جمع بندی فصل قرار دارد. همچنین در انتهای مباحث هر پایه ۲ آزمون ویژه برترها قرار دارد. در پایان مباحث سال یازدهم و دوازدهم نیز ۲ ازمون ۶۰ سواله از تست های ترکیبی آرایه های ادبی قرار دارد.
در پایان کتاب نیز آزمون جمع بندی کل کتاب در کنار ۲ کنکور سراسری داخل و خارج ۱۴۰۱ قرار دارد.
پاسخنامه کتاب به بررسی دقیق و کامل تمامی سوالات پرداخته است. همچنین در سوالات چند گزینه ای به بررسی تمامی گزینه ها پرداخته و از ذکر کردن فقط پاسخ درست خودداری کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.