معرفی کتاب/اقتصاد

شکل یک تصویر
معرفی کتاب/اقتصاد

مقدمه
درس اقتصاد یکی از دروس مهم انسانی است. تعدادی از نکاتی که در مورد این درس وجود دارد عبارت است از :
۱.اقتصاد فقط یک کتاب درسی دارد و فقط در پایه دهم تدریس میشود یعنی حجم نسبتا کمی دارد. و سرمایه گذاری زیادی توسط دانش آموزان روی آن انجام میشود.
۲.تعداد سوالات این درس در کنکور۱۵ تا است که این درس را به یک درس پر ریسک در کنکور سراسری تبدیل کرده است.
۳. به طور میانگین نصف سوالات اقتصاد از متن کتاب طرح میشود و نیمی دیگر را مسائل و سوالات مربوط به نمودارها و اشکال تشکیل میدهند.
معرفی کتاب
طرح روی جلد کتاب بسیار هوشمندانه انتخاب شده است. عکس یک قلک که به خودی خود شامل مطالب پس انداز ، سرمایه گذاری و … است. در کنار عکس قلک نیز جملات جالب و با لحن خودمانی نوشته شده است که جلد کتاب را جذاب و تماشایی کرده است.
کتاب در ۱۴ فصل و ۲۶۴ صفحه تالیف و دارای ۶۶۴ تست تالیفی و سراسری است. درسنامه کتاب تجمیعی است یعنی تمام درسنامه به صورت یک بسته در اول کتاب قرار داده شده است و بعد از آن تست ها به صورت تجمیعی به ترتیب درسنامه ها قرار داده شده اند.
برعکس رنگ روی جلد رنگ غالب کتاب آبی و سفید و طوسی است. آبی رنگ تیتر ها و سر فصل ها و طوسی رنگ کادر ها و جداول را تشکیل میدهد.
جنس کاغذ نیز همان کاغذ رایج در بین کتاب های خیلی سبز با بازتاب کمتر نور برای کاهش خستگی در طولانی مدت است.
درسنامه
درسنامه کتاب به طور جامع اقدام به پوشش تمامی مطالب کرده است. در مرحله اول بخش های تشریحی به خوبی دسته بندی و توضیح داده شده است مطالب مهم تر با اندازه بزرگتر و رنگ متفاوت نوشته شده اند که به خوبی به خاطر سپرده میشوند. همچنین کادرهایی نیز قرار داده شده اند که نکات ریز و مهمی را شامل میشوند. در بخش مسائل که یکی از مهمترین بخش های درس اقتصاد میباشد نیز با سر تیتر مسئله با تعداد مناسبی از تست ها پوشش داده شده اند. همچنین در محل هایی که احساس شده توضیحات بیشتری نیاز بوده است از نمودار استفاده شده است. همچنین بخش با نام نکات تکمیلی قرار داده شده است که مطلب را به خوبی جا می اندازند.
بانک تست
همانطور که اشاره شد کتاب دارای ۶۶۴ تست میباشد که بخش زیادی از آن تالیفی و بخش دیگر تست های آزمون های سراسری ، المپیاد ها و آزمون های قلم چی هستند.تست های کتاب دارای تعداد مناسب و تیپ بندی های فراوان هستند که دانش آموزان را برای مواجه با هرگونه سوال و یا تست در آزمون های پیشرو به خوبی آماده میکند.
یکی از نکات منفی کتاب نداشتن دسته بندی برای کتاب ها است. هیچگونه دسته بندی چه بر اساس میزان سختی و چه بر اساس میزان اهمیت در این کتاب قرار داده نشده است.
‌پاسخنامه
پاسخنامه کتاب که در اخر کتاب قرار داده شده است به توضیح کامل و تشریحی تمامی سوالات
می پردازد و حتی پس از مشخص کردن پاسخ درست به تشریح علت نادرست بود بقیه گزینه های سوال مپردازد. یکی از نکات مثبت درسنامه کتاب درج کردن صفحه کتاب درسی مربوط به پاسخ سوالات است. همچنین در بخش پاسخنامه روش های تستی و پاسخ سریع نیز آورده شده است که به حل سریع تر نمونه های مشابه توسط دانش آموزان کمک میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.