معرفی کتاب /ریاضیات و حسابان

شکل یک تصویر
معرفی کتاب /ریاضیات و حسابان

مقدمه
درس ریاضیات و حسابان مهم ترین درس رشته ریاضی است.وقتی دانش آموزان این رشته را انتخاب میکنند باید بدانند گریزی از ریاضیات و حسابان برای آنها وجود ندارد. مهارت بالا در این درس در آزمون سراسری کمک بسیاری به فرد میکند. این کتاب تمامی مباحث ریاضیات دهم – یازدهم و دوازدهم را به طور کامل پوشش میدهد.
چیدمان ظاهری و ویژگی ها
این کتاب در ۶۰۸ صفحه طراحی شده و روی جلد آن عکسی از مبحث حد در ریاضیات به کار برده شده و صفحه های آن از ۳ رنگ آبی و طوسی و مشکی تشکیل شده اند. نمونه تست های آموزشی که در بخش درسنامه قرار دارند درون کادر های آبی رنگ قرار دارند که باعث تمایز کامل آن ها از بخش های توضیحاتی درسنامه شده است.
در درسنامه کتاب کادرهای شامل فرمول ها و توضیحات درون جدول های طوسی و سفید قرار گرفته اند.
دوازدهم فصل این کتاب نظم خاصی ندارند ولی در نوع خود ترتیب خوبی دارند. به عنوان مثال تمام مباحث تابع که در هر سه سال تدریس شده اند به طور جامع آموزش داده میشوند.
بررسی درسنامه
در اول هر فصل این کتاب نکاتی مانند مباحث پرسوال ـ مباحث پیش نیازـ فصل های مرتبط و حرف اخر اورده شده است که نکاتی مهم و کاربردی را درباره فصل پیشرو بیان میکنند. هر فصل کتاب به چند درس تقسیم شده است و بعد از آن تست وجود دارد که مباحث توضیح داده شده را به خوبی جا می اندازد. درسنامه نکات اصلی و مورد نیاز برای حل تست هارا بیان میکند اما خیلی درون مبحث وارد نمیشود. بعد از بیان نکات مهم چند تست ساده با پاسخ تشریحی وجود دارد که دانش آموزان با کاربرد نکات آشنا شوند. همچنین با تفهیم و یادآوری نکات مهم تحت عنوان نکته، اشاره و خاطره به تثبیت بهتر مطالب کمک میکند.
بررسی تست ها
یکی از نقاط قوت این کتاب بخش تست های طبقه بندی شده است.
تست ها درسه سطح ساده ـ متوسط و دشوار با طرح صورت های ساده علامت گذاری شده اند. به عنوان مثال سوالات های ساده با لبخند مشخص شده اند وسوالات سخت با اخم. همچنین پر رنگ یا کم رنگ بودن صورت نشان دادن میزان اهمیت سوالات است یعنی سوالات با اهمیت با صورت های پر رنگ مشخص شده اند و برای سوالات کم اهمیت صورت کم رنگ. تست های ترکیبی یا نکته دار نیز دارای علامت خاص خود هستند.
و در اخر تست های مناسب برای مرور و جمع بندی علامت مخصوص خود را دارند.
و در اخر تست های بسیار دشوار علامت مخصوص به خود را دارند که نیاز نیست همه دانش آموزان
آن هارا حل کنند.
پاسخنامه
پاسخنامه این کتاب در۴۳۶ صفحه انتشار یافته است . در این جلد نیز از ۳ رنگ آبی ، طوسی و سفید استفاده شده است. تمامی سوالات به تا جای ممکن به فارسی توضیح داده شده است. برای بعضی سوالات از کادری به نام <<اشاره>> استفاده شده است که روش کوتاهی دیگر یا حل سریع یک بخش را توضیح میدهد. در صورت امکان برای سوال روش های دیگری نیز توضیح داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.